Theaterkritieken

Sinds 2016 schrijf ik regelmatig toneelrecensies voor Theaterkrant.nl, een online magazine voor de podiumkunsten. Hieronder staan de links naar mijn recensies.

‘Links-liberale aapjes kijken’, recensie van Daar gaan we weer (white male privilege), Acteursgroep Wunderbaum en Annelies Verbeke, 19 april 2018.

‘Theater als politiek experiment’, recensie van Niemand wacht op je, Matzer Theaterproducties/Lot Vekemans, 26 januari 2018.

‘BN’er bij de dokter’, recensie van Roem, Hummelinck Stuurman Producties, 23 december 2017.

‘Tijdrekken met verbeeldingskracht’, recensie van This can’t happen, Emke Idema/Frascati Producties, 24 november 2017.

‘Drie voorstellingen aan het begin van een toneelleven’, recensie van Het Debuut, Rudolphi Producties, 17 september 2017.

‘Drieëndertig dolkstoten in het bos’, recensie van Julius Caesar, Orkater, 4 augustus 2017.

‘Energiek breakdancen over dance’, recensie van Lijf, 155 / Cookachoo / Dox, 8 juli 2017.

‘Tussen ernst en parodie’, recensie van Brodsky, Poezieboys / Zaal 3, 8 juli 2017.

‘Een eenzame pianist, een dienstmeid en een dominante moeder’, recensie van Niemandsland, Eva Jansen Manenschijn / Bellevue Lunchtheater, 29 mei 2017.

‘Monumentje voor een leven in de schaduw’, recensie van Het vervoegde leven, Mugmetdegoudentand, 27 november 2016.

‘Over vaders en verloren zonen’, recensie van De vader, de zoon en het heilige feest, Sadettin Kırmızıyüz, 30 oktober 2016.

‘Vrouwen uit de kolonie in de hoofdrol’, recensie van Olie, Het Nationale Toneel, 30 september 2016.